Η Θάσος γίνεται νησί της Volkswagen (vid+pic)

Μία μεγάλη επένδυση στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα στο νησί της Θάσου αναμένεται να πραγματοποιήσει η Volkswagen.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας “Τα Νέα”, οι συζητήσεις σχετικά με την επένδυση αυτή βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο και σύντομα, πιθανόν και μέσα στο Μάρτιο, αν όλα πάνε καλά  αναμένεται να υπογραφεί η σχετική συμφωνία συνεργασίας μεταξύ του VW Group με την ελληνική κυβέρνηση.

Κλιμάκιο από εκπροσώπους της εταιρίας, βρίσκονται από το πρωί της Τετάρτης (12/2) στην Θάσο, μαζί με τον υφυπουργό εξωτερικών και καβαλιώτη στην καταγωγή Κώστα Φραγκογιάννη.

Τι περιλαμβάνει η επένδυση

Στη Θάσο η VW επιθυμεί να δημιουργήσει μια υποδομή τηλεματικής με τεχνολογία αιχμής, δημιουργώντας ένα “έξυπνο νησί” το οποίο θα μπορεί να υποστηρίξει δοκιμές οχημάτων που κινούνται αυτόνομα, δηλαδή χωρίς οδηγό.

Η Θάσος γίνεται νησί της Volkswagen (vid+pic)

Σε πρώτη φάση, το ενδιαφέρον προέρχεται από τον κλάδο φορτηγών και λεωφορείων του ομίλου, δηλαδή την ΜΑΝ. Αυτή πρόκειται αρχικά να δημιουργήσει την ιδανική υποδομή στη Θάσο για την υποστήριξη και την επικοινωνία των αυτόνομα κινούμενων οχημάτων και στη συνέχεια να ξεκινήσει τις δοκιμές. H VW πραγματοποιεί δοκιμές αυτόνομα κινούμενων οχημάτων σε δημόσιους δρόμους, πάντα όμως με την παρουσία οδηγού.

Η Θάσος μπήκε στο στόχαστρο της μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανίας καθώς συνδέεται πολύ εύκολα με την ηπειρωτική Ελλάδα και το αεροδρόμιο της Καβάλας. Ταυτόχρονα έχει μεγάλη έκταση και οδικό δίκτυο, καθώς και σύγχρονες τουριστικές υποδομές. Το σημαντικότερο τέλος στοιχείο που διαθέτει είναι ότι μπορεί να ενταχθεί σε καθεστώς ακριτικής περιοχής και να υπερκεράσει το πρόβλημα των απαγορεύσεων της κυκλοφορίας αυτόνομα κινούμενων οχημάτων στο δημόσιο δρόμο, χωρίς την παρουσία του οδηγού.

Ωστόσο το ζητούμενο για την χώρα μας ώστε να προχωρήσει η επένδυση είναι να δημιουργήσει το νομικό πλαίσιο που θα επιτρέπει στο νησί να φιλοξενεί νόμιμα αυτοκίνητα που θα κινούνται όχι μόνο αυτόνομα, αλλά ακόμα και χωρίς οδηγό. Το τελευταίο, προς το παρόν απαγορεύεται σε δημόσιους δρόμους, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων κυρίως στις ΗΠΑ.

Τα πρόσωπα κλειδιά

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Γιώργου Παππά, οι συζητήσεις στελεχών του ομίλου της VW σχετικά με την επένδυση στη Θάσο είχαν ξεκινήσει από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αλλά προφανώς δεν ευοδώθηκαν. Στη συνέχεια, το θέμα αυτό χειρίστηκε ζεστά η νέα διακυβέρνηση, ενώ κάποιοι άνθρωποι κλειδιά στην VW και την MAN υποβοήθησαν και στήριξαν την περίπτωση της Θάσου. Αυτοί ήταν οι Αθανάσιος Στιμονιάρης, πρόεδρος των εργατικών επιτροπών και μέλος του Εργατικού Συμβουλίου στον όμιλο της VW, καθώς και ο Αθανάσιος Κρίκης, εκπρόσωπος των εργαζομένων στο συμβούλιο της ΜΑΝ. Ταυτόχρονα, η γενική πρόξενος Μονάχου, Παναγιώτα Κωνσταντινοπούλου, στάθηκε αρωγός καθ’ όλη τη διάρκεια των προκαταρκτικών συζητήσεων για την επένδυση.

Εκ μέρους της κυβέρνησης το θέμα χειρίστηκε με πολύ ζέση ο υφυπουργός εξωτερικών αρμόδιος για την οικονομική διπλωματία κ. Κώστα Φραγκογιάννης, ενώ η σειρά των αρχικών επαφών κορυφώθηκε με την έλευση στην Ελλάδα του διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου της VW, Χέρμπερτ Ντις, ο οποίος είχε άμεσες συνομιλίες με τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου.

Τι σημαίνει η επένδυση αυτή για τη χώρα μας

Κατ’ αρχάς, η έλευση της MAN και της VW στη χώρα μας με ένα ερευνητικό και δοκιμαστικό κέντρο “απλωμένο” σε ένα ολόκληρο νησί, βάζει τη χώρα μας στο χάρτη των φιλικών προς τις νέες τεχνολογίες αυτοκίνησης χωρών. Ταυτόχρονα, θα δημιουργήσει εκατοντάδες θέσεις εργασίας για επιστημονικό προσωπικό υψηλής εξειδίκευσης και μάλιστα σε τεχνολογίες αιχμής. Με μισθούς, πιθανώς, όχι Ελλάδας, αλλά Γερμανίας.

Δευτερευόντως, το πανέμορφο νησί της Θάσου δεν θα περιμένει το καλοκαίρι για να φιλοξενήσει επισκέπτες, αλλά θα προσφέρει υπηρεσίες φιλοξενίας όλο το χρόνο σε εκατοντάδες εργαζομένους της VW. Εκ των οποίων ένα σημαντικό μέρος δεν θα είναι ντόπιοι και ίσως ούτε καν Έλληνες.

Η Θάσος γίνεται νησί της Volkswagen (vid+pic)

Η MAN δοκιμάζει αυτόνομα κινούμενα φορτηγά, προς το παρόν μόνο σε κλειστούς στην κυκλοφορία δρόμους. Παράλληλα με τα παραπάνω, εφ’ όσον η ελληνική κυβέρνηση δημιουργήσει το κατάλληλο νομοθετικό και υποστηρικτικό πλαίσιο και η VW με την MAN ανοίξουν το δρόμο, τότε είναι περισσότερο από πιθανό να ακολουθήσουν κάποιες ή και πολλές ακόμα αυτοκινητοβιομηχανίες. Επίσης, προμηθευτές συστημάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι οποίο επενδύουν δις ευρώ στην ανάπτυξη στοιχείων hardware και software για την ανάπτυξη της αυτόνομης κίνησης των οχημάτων.

Η Θάσος γίνεται νησί της Volkswagen (vid+pic)

Δημοσιεύθηκε από: freshmag

karolkarolkarol

Πρόσφατα Άρθρα

Στο νοσοκομείο Καβάλας αντιμετωπίζονται πλέον τα κρούσματα COVID-19 της ευρύτερης περιοχής

Στο νοσοκομείο Καβάλας αντιμετωπίζονται πλέον τα κρούσματα COVID-19 της ευρύτερης περιοχής

Στο νοσοκομείο της Καβάλας αντιμετωπίζονται πλέον τα περιστατικά κορονοϊού από την περιοχή, ενώ υποστηρίζονται και ασθενείς από τη Δράμα και...

Εικόνες από την 1η μέρα απαγόρευσης κυκλοφορίας (φωτογραφίες)

To Lockdown μπορεί να μην είναι το τελευταίο. Το σχέδιο της κυβέρνησης που μπορεί να “ανοιγοκλείνει” την αγορά και τις επιχειρήσεις.

Τα σπουδαία… αργούν ακόμα για την άρση των περιοριστικών μέτρων. Το σχέδιο “ακορντεόν” της κυβέρνησης που μπορεί να φέρει lockdown…...

Έχεις airBNB; δες τι πρέπει να κάνεις για να αποφύγεις φορολόγηση μέχρι και το 100%

Πως μπορούν οι δανειολήπτες να σώσουν την Α κατοικία. Μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου οι αιτήσεις στο πρόγραμμα γέφυρα.

Γράφει η Μαρία Δαλκίτση Οικονομολόγος ΑΠΘ Λογίστρια Ά Τάξης Νόμο του Κράτους αποτελεί πλέον η δυνατότητα επιδότησης δόσης δανείων με...