Τι σημαίνει η πιθανή επιλογή της Θάσου από την VW ως κέντρο εξέλιξης της Αυτόνομης Οδήγησης και ηλεκτροκίνησης στο νησί

Η εν δυνάμει επιλογή της Θάσου ως πιθανό τόπο ανάπτυξης νέων τεχνολογιών από τον Γερμανικό κολοσσό της VW στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης έχει δώσει πλήθος δημοσιευμάτων από την ημέρα που επισκέφθηκε το νησί η αντιπροσωπεία της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Χαρακτηριστικό είναι πως οι πληροφορίες που υπάρχουν στον Ελληνικό και διεθνή τύπο αναφέρουν ότι στα τέλη Απριλίου θα υπάρχουν σαφείς ενδείξεις για το αν θα προχωρήσει το project στην Θάσο ή σε άλλο νησί – δεν έχει αναφερθεί κάποιο συγκεκριμένο όνομα άλλου νησιού – της χώρας μας. Μέχρι στιγμής ούτε είναι σίγουρο ότι θα γίνει η επένδυση, ούτε το χρονοδιάγραμμα που θα ακολουθηθεί στην περίπτωση που το project εξελιχθεί θετικά. Οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν μετά την αξιολόγηση των στοιχείων και την ολοκλήρωση της μελέτης και των διαπραγματεύσεων όπου βρίσκονται σε τελικό στάδιο, ώστε η Θάσος να γίνει ένα νησί πεδίο δοκιμών για αυτόνομα αυτοκίνητα και κυρίως για φορτηγά και λεωφορεία της MAN.

Τι σημαίνει η πιθανή επιλογή της Θάσου από την VW ως κέντρο εξέλιξης της Αυτόνομης Οδήγησης και ηλεκτροκίνησης στο νησί

Τα θετικά μίας εν δυνάμει συμφωνίας

Σε περίπτωση που οι διαπραγματεύσεις έχουν θετική κατάληξη για την επένδυση της VW στην Θάσο, η αλήθεια είναι πως όλο το νησί θα αποκτήσει μία εντελώς νέα δυναμική και θα χρειαστούν και νέες υποδομές. Πιο συγκεκριμένα λοιπόν:

  • Ανάπτυξη υποδομών όπως κέντρα έρευνας και εξέλιξης των δοκιμών που θα γίνονται από την αυτοκινητοβιομηχανία.
  • Θα πρέπει να δημιουργηθούν πίστες για τις δοκιμές αλλά και να εκσυγχρονιστεί το υπάρχον οδικό δίκτυο του νησιού ώστε να παρομοιάζει σύγχρονες οδικές αρτηρίες.

Θα πρέπει να αναφέρουμε πως τα βαρέα οχήματα λόγω όγκου, χαμηλότερων ταχυτήτων στους δρόμους, αλλά και επειδή είναι πιο εύκολο να εισέλθουν οι απαραίτητες τεχνολογίες και να πραγματοποιούνται οι απαραίτητες δοκιμές. Επίσης στα βαρέα οχήματα πολύ πιο αποδοτικά τα συστήματα και από οικονομικής απόψης γιατί μπορούν να κινούνται τα φορτηγά σε κομβόι, με έναν οδηγό για μεγαλύτερη ασφάλεια.

Γιατί στην Θάσο όμως

Όσον αφορά την επιλογή της, σκοπός της είναι μέσω ειδικών εξαιρέσεων που μπορούν να ισχύσουν για παραμεθόριες περιοχές, να μπορεί να κάνει δοκιμές “αυτόνομου επιπέδου 5” σε πραγματικές συνθήκες (μέχρι στιγμής επιτρέπονται επίπεδου 4 σε πραγματικές συνθήκες) χωρίς δηλαδή την φυσική παρουσία οδηγού.

Επίσης είναι σημαντικό το ότι το νησί βρίσκεται πολύ κοντά στην ηπειρωτική χώρα και σε μεγάλες οδικές αρτηρίες όπως η Εγνατία Οδός που κάνουν την πρόσβαση σε αυτό πολύ εύκολη και πολύ γρήγορη.

Με αυτό τον τρόπο λοιπόν η VW θέλει να δημιουργήσει τα… έξυπνα νησιά, στα οποία θα υπάρχουν φορτηγά και λεωφορεία με πλήρως αυτόνομη οδήγηση (χωρίς παρουσία οδηγού), εφόσον της το επιτρέψει αυτό η νομοθεσία μέσω των ειδικών εξαιρέσεων όπως προαναφέραμε, καθώς θεωρούν οι τεχνικοί της πως τα νησιά είναι το κατάλληλο μέρος για αυτόνομες δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες.

Δημοσιεύθηκε από: freshmag

karolkarolkarol

Πρόσφατα Άρθρα

Έχεις airBNB; δες τι πρέπει να κάνεις για να αποφύγεις φορολόγηση μέχρι και το 100%

Πως μπορούν οι δανειολήπτες να σώσουν την Α κατοικία. Μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου οι αιτήσεις στο πρόγραμμα γέφυρα.

Γράφει η Μαρία Δαλκίτση Οικονομολόγος ΑΠΘ Λογίστρια Ά Τάξης Νόμο του Κράτους αποτελεί πλέον η δυνατότητα επιδότησης δόσης δανείων με...

Πηλοθεραπευτήριο Κρηνίδων. Το Παρόν και το μέλλον τους σε μία συζήτηση με τον πρόεδρο της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ κ. Τάκη Αγγελίδη

Πηλοθεραπευτήριο Κρηνίδων. Το Παρόν και το μέλλον τους σε μία συζήτηση με τον πρόεδρο της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ κ. Τάκη Αγγελίδη

Έχουμε την χαρά να συνομιλήσουμε με τον πρόεδρο της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ κ. Τάκη Αγγελίδη για το Πηλοθεραπευτήριο Κρηνίδων, το παρελθόν του,...